19.12.2019

Potilasturvallisuuden ansiomerkit SuPerin puheenjohtajalle, ammatilliselle edunvalvonnalle sekä superilaiselle lähihoitajalle

Suomen Potilasturvallisuusyhdistys palkitsi tänään Potilasturvallisuuden ansiomerkeillä SuPerin puheenjohtaja Silja Paavolan, superilaisen lähihoitaja Tarja Parkatin sekä SuPerin ammatillisen edunvalvontayksikön kehittämisjohtaja Jussi Salon ja asiantuntijayksikön asiantuntijat.

Potilasturvallisuuden ansiomerkki myönnetään henkilölle tai yhteisölle, joka on osoittanut aktiivisesti varmistavansa tai kehittävänsä potilasturvallisuutta tai joka on merkittävällä teolla toiminut avoimuuden ja potilasturvallisuuskulttuurin kehittämiseksi.

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer on vuosia tehnyt työtä potilasturvallisuuden eteen sosiaali- ja terveydenhuollossa ja kasvatusalalla paikallisella, valtakunnallisella ja kansainvälisellä tasolla muun muassa selvityksillä, lausunnoilla, kannanotoilla, kanteluilla ja kampanjoilla. Hoivakriisin käynnistäneen superilaisen Tarja Parkatin toiminnan myötä potilasturvallisuuden merkitys sai kasvot myös suuren yleisön silmissä.

SuPerin kehittämisjohtaja Jussi Salo korosti jäsenten viestien kuuntelemisen tärkeyttä. – Liitto toimii jäsenistöltä tulevan viestin vahvana kuuntelijana ja viejänä. Arvostamme tunnustusta todella paljon, koska se kertoo siitä, että muutkin ovat huomanneet sen työn, jota teemme jäsenten ja potilasturvallisuuden epäkohtien korjaamisen eteen, kehittämisjohtaja Jussi Salo sanoi.

Suomen Potilasturvallisuusyhdistys SPTY palkitsi ansiomerkeillä Silja Paavolan, lähihoitaja Tarja Parkatin ja kehittämisjohtaja Jussi Salon lisäksi SuPerin ammatillisen edunvalvonnan asiantuntijayksiköstä asiantuntijat Sari Erkkilän, Leena Kaasisen, Mervi Lehtisen, Elina Kiurun, Soili Nevalan, Elina Ottelan, Johanna Pérezin ja Saija Vähäkuopuksen.

Suomen Potilasturvallisuusyhdistys on potilaiden, ammattilaisten ja asiantuntijoiden yhteinen foorumi, jonka tehtävänä on sosiaali- ja terveydenhuollon potilas- ja asiakasturvallisuuden kehittäminen.

SuPeriin kuuluu 90 000 sosiaali- ja terveys- sekä kasvatusalan ammattilaista, jotka työskentelevät julkisella ja yksityisellä sektorilla.

Lisätietoja:
SuPerin kehittämisjohtaja Jussi Salo, 050 411 0169

Potilasturvallisuuden ansiomerkit superilaisille -ryhmäkuva

Kuvassa vasemmalta: SuPerin pj. Silja Paavola, SuPerin asiantuntijat Johanna Pérez, Elina Ottela, Mervi Lehtinen ja Leena Kaasinen, sekä SuPerin jäsen, lähihoitaja Tarja Parkatti, ja SuPerin asiantuntijat Saija Vähäkuopus, Soili Nevala, Elina Kiuru, ja Sari Erkkilä sekä takana kehittämisjohtaja Jussi Salo.

Videon katsominen edellyttää, että hyväksyt markkinointievästeet.

Potilasturvallisuusyhdistyksen sihteeri ja potilasjaoksen puheenjohtaja Tarja Pajunen jakoi tunnustukset SuPerin toimistolla torstaina 19. joulukuuta.