3.10.2016

SuPer järjestää mielenilmauksen hyvän vanhustenhoidon puolesta 6.10. klo 17.00 Kansalaistorilla

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer järjestää mielenilmauksen hyvän vanhustenhoidon puolesta. SuPer on huolissaan hallituksen päätöksestä pienentää minimihenkilöstömitoitus tasolle, jota voidaan pitää vanhusten heitteille jättönä. SuPer vaatii hallitusta luopumaan suunnitelmistaan.

Vanhuspalvelulain vaatimukset eivät toteudu, mikäli hallitus toteuttaa suunnitelmansa sallia pienempi henkilöstömäärä vanhusta kohden.

Hallitus ei saa päätöksillään mahdollistaa sitä, että työnantaja jättää vanhukset heitteille. Hallitus ei myöskään saa mahdollistaa tilannetta, jossa työntekijöiden työolot ovat työsuojelumääräysten vastaisia. Vanhuksilla on oikeus hyvään hoitoon ja hoitajilla on oikeus olosuhteisiin, jotka mahdollistavat työn tekemisen hyvin.

SuPerin mielenilmauksessa pitävät puheenvuoron lähihoitajat sekä puolueiden ja järjestöjen edustajat.

SuPerissa on kaikkiaan lähes 90 000 jäsentä, jotka työskentelevät sosiaali- ja terveydenhuollossa sekä kasvatusalalla julkisella ja yksityisellä sektorilla. Vanhustenhoidossa työskentelevistä suurin osa on SuPerin jäseniä.

Lisätietoja:
Silja Paavola, puheenjohtaja, SuPer 050 5275 085
Sari Tirronen, tiedotuspäällikkö, SuPer, 050 3858 043

Mielenilmaus näkyy Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa tunnuksella #superarvoa