27.2.2014

SuPer, SPAL ja Tehy muodostivat kuntasektorille uuden neuvottelujärjestön

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer, SPAL ja Tehy ovat tänään perustaneet kuntasektorille uuden neuvottelujärjestön. Nyt perustettu Kunta-alan koulutettu hoitohenkilöstö KoHo ry on jatkossa yksi kunta-alan pääsopijajärjestöistä.

Yhteisen neuvottelujärjestön synty vahvistaa koulutetun hoitohenkilöstön ja pelastusalan ammattilaisten ääntä ja edunvalvontaa kunta-alalla.

Uudessa neuvottelujärjestössä mukana olevat järjestöt hoitavat jatkossakin edunvalvontaansa itsenäisesti sekä keskus- että paikallistasolla. Järjestöillä on edelleen muun muassa omat pääluottamusmiehet ja luottamusmiehet.

Lisätietoja:

Suomen lähi- ja perushoitajaliiton SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola, p. 050 527 5085
Suomen Palomiesliitto SPALin puheenjohtaja Kim Nikula, p. 040 716 1805
Tehyn puheenjohtaja Rauno Vesivalo, p. 040 587 4346

Vasemmalta: SPALin puheenjohtaja Kim Nikula, SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola, Tehyn puheenjohtaja Rauno Vesivalo, Tehyn 2. varapuheenjohtaja Anna-Leena Brax ja SuPerin varapuheenjohtaja Tiia Rautpalo.