13.9.2013

SuPerin Lähihoitaja2013-tapahtuma: Vuoden oppilaitokseksi valittiin Koulutuskeskus Sedu Lappajärveltä

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer on valinnut vuoden oppilaitokseksi Lappajärvellä toimivan Koulutuskeskus Sedun. Vuoden oppilaitoksen valinnalla SuPer haluaa nostaa esiin sellaisia lähihoitajia kouluttavia oppilaitoksia, joissa mm. tehdään aktiivisesti työelämän ja oppilaitosten välistä yhteistyötä. Vuoden oppilaitos valittiin Lähihoitaja2013-tapahtumassa ensi kertaa.

Palkintoperusteissa kiitetään Koulutuskeskus Sedun kunnioittavaa ilmapiiriä, hyvää yhteishenkeä ja kiltteyskasvatusta. Oppilaitoksen opiskelumenetelmät todetaan monipuolisiksi. Työelämän ja oppilaitoksen välisestä yhteistyöstä esimerkkinä ovat Koulutuskeskus Sedussa järjestetyt Tosiduuni-päivät.

Kaikkiaan Koulutuskeskus Sedussa on opiskelupaikkoja noin 4300. Opettajia oppilaitoksessa on noin 500. Koulutuskeskus Sedu toimii Lappajärven lisäksi Ilmajoella, Jurvassa, Kauhajoella, Kurikassa, Lapualla, Seinäjoella ja Ähtärissä.

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer on järjestänyt vuodesta 1998 lähtien lähihoitajaopiskelijoille ja opettajille suunnatun Lähihoitajatapahtuman. Vuosittain tapahtuma kokoaa noin tuhat osallistujaa kuulemaan tietoa mm. työelämän pelisäännöistä, lähihoitajan työn monipuolisuudesta sekä ajankohtaisista hankkeista. Tämän vuoden teemana on lähihoitajakoulutus 20 vuotta.

SuPeriin kuuluu yli 84 000 lähi- ja perushoitajaa, jotka työskentelevät julkisella ja yksityisellä sektorilla. Opiskelijajäseniä on noin 18 000.

Lisätietoja:
puheenjohtaja Silja Paavola, 050 527 5085