7.2.2019

SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola: Touhulan tilanteeseen on luvattu parannusta

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola ja SuPerin asiantuntijat tapasivat tänään Touhulan toimitusjohtajan Virpi Holmqvistin ja hallituksen jäsenen Harri-Pekka Kaukosen. Tapaamisessa keskusteltiin vakavasti Touhulan ongelmista, joista on kerrottu myös julkisuudessa. Työntekijät ovat olleet huolissaan riittämättömästä henkilöstömäärästä ja jaksamisestaan. Päiväkotien lasten vanhemmilta on tullut samaa viestiä. Tilanteeseen luvattiin tapaamisessa korjausta.

SuPerin edustajat toivat tapaamisessa vahvasti esiin, että aluejohtamiseen ja johtamiseen on tultava parannusta, jotta työntekijöiden luottamus saadaan takaisin. Työntekijöiden työtä on arvostettava ja on kohtuullistettava työmäärää.

Touhulan johdon edustajat ymmärsivät tilanteen ja lupasivat siihen muutosta. SuPer luottaa tähän, seuraa tilannetta ja puuttuu tilanteeseen, jos siihen ei tule muutosta.

SuPeriin kuuluu 90 000 sosiaali- ja terveys- sekä kasvatusalan ammattilaista, jotka työskentelevät julkisella ja yksityisellä sektorilla.

Lisätietoja: SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola, 050 527 5085

Lue myös SuPer-lehdestä: Touhula-päiväkotien lastenhoitajat kertovat karusta arjestaan – ”Yksin kahdentoista alle 3-vuotiaan kanssa”