Rekommendera SuPer!

Vi är nu 85 000 SuPer-medlemmar men kan bli ännu fler – Kom med!

För varje ny ordinarie medlem som du rekryterat till SuPer får du ett SuPer-presentkort. Med det kan du bland över hundra olika butiker och upplevelser välja den som du gillar bäst!

Rekommendera SuPer för dina kompisar – fråga om de vill bli medlemmar!

Läs mer på www.gogift.fi »

SuPer presentkort

Absolut den bästa rekryteringspresent jag fått. Superbra alltså :)

SuPergoda anledningar till att bli medlem:

• sakkunnig intressebevakning
  • riksomfattande inflytande
  • lokal verksamhet och lokala aktiviteter
  • utbildningar och studieresor
  • strålande medlemsförmåner
  • den yrkesrelaterade SuPer-tidningen
  • medlemskalender
  • omfattande försäkringar
  • kollektivavtal som SuPer förhandlat fram
  • förbundets yrkes- eller medlemsmärke
  • stöd och hjälp av specialförbundet

Du som vill rekommendera, gör så här:

1. Rekommendera SuPer.

2. Skriv in dina personuppgifter (namn och medlemsnummer samt mejladress) under punkten ”rekommenderas av/medlemsrekryterare” i pappersversionen av anmälningsblanketten för den person som ska ansluta sig som ny medlem. På den elektroniska blanketten skriver den nya medlemmen in namnet på den som rekommenderar under punkten Rekommenderas av/medlemsrekryterarens namn och medlemsnummer eller Övrig information.

3. Be att den nya medlemmen utan dröjsmål skickar in pappersblanketten till SuPers medlemsenhet. Den elektroniska blanketten går automatiskt vidare.

4. Dubbelkolla att mejladressen är rätt i dina medlemsuppgifter, presentkorten skickas i första hand i elektronisk form!

5. Håll ögonen på din post. Presentkortet kommer direkt ur GoGifts system och beroende på inställningarna för din mejlbox kan det gå fel och hamna i skräpposten. Om kortet inte syns till är det alltså bäst att kolla skräpposten. Under värsta rusningstid kan det dröja mer än en månad innan kortet kommer fram.

Läs mer på www.gogift.fi »

I september och oktober var det mer lönsamt än någonsin att rekommendera SuPer! Under tiden 5.9–31.10.2022 var värdet på det presentkort man får för en rekommendation höjt från 30 till 50 euro! Dessutom lottas två elcyklar ut bland dels de medlemmar som 5.9–31.10.2022 rekommenderade ordinarie medlemskap, dels dem som under samma tidsperiod anslöt sig som ordinarie medlemmar: en för dem som rekommenderade och en bland dem som anslöt sig. De vinnande lotterna dras vecka 48.

Medlemsansökan

Håll ett öga på din e-post

Enligt skatteförvaltningens förhandsbeslut kan SuPer belöna sina medlemmar med presentkort för medlemsrekrytering. Presentkorten är ändå beskattningsbar ersättning för utfört arbete. SuPer måste alltså meddela givna presentkort till skatteförvaltningen. Den som får presentkortet ska själv meddela presentkorten i sin egna beskattning.