7.10.2016

Tunnelmia Arvon mekin ansaitsemme -mielenilmauksesta 6.10.

Satoja superilaisia ja vanhustenhuollon tilasta huolestuneita kansalaisia kokoontui 6.10. Arvon mekin ansaitsemme -mielenilmaukseen Helsingin keskustan Kansalaistorille.

Puheenvuoron käyttivät niin hallituspuolueiden kuin oppositionkin edustajat. Mukana oli myös järjestöjen edustajat Muistiliitosta, Eläkeläiset ry:stä, Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:sta, Senioriliikkeestä ja Ikäinstituutista ja Vanhus- ja lähimmäispalvelujen liitto ry:stä.

Superilaisilla lähihoitajilla ja Attendon edustajilla oli myös oma puheenvuoro. Tilaisuuden avasi ja päätti puheenjohtaja Silja Paavola.

SuPer ja paikalla olleet osallistujat vaativat maan hallitusta perumaan sunnitellun hoitajamitoituksen alentamisen. Hyvä hoito ei ole säilytystä.
Jos et päässyt paikalle, voit katsoa koosteen täältä.

Puheenjohtaja Silja Paavola ja kansanedustaja Arja Juvonen (PS) keskustelivat aiheesta MTV:n Huomenta Suomessa perjantaina 7.10.

Hyvä hoito ei ole säilytystä
Kaikki SuPerin selvitykset, kannanotot ja kirjoitukset henkilöstömitoitukseen ja vanhustenhoitoon liittyen on koottu tänne.

Silja Paavola

Puheenjohtaja Silja Paavola edellyttää, että minimihenkilöstömitoitusta
ei lasketa 0,5:stä 0,4:ään.

Yleisöä Arvon mekin ansaitsemme -mielenilmauksessaYleisöä Arvon mekin ansaitsemme -mielenilmauksessa
Yleisöä Arvon mekin ansaitsemme -mielenilmauksessaPuheenjohtaja Paavola Arvon mekin ansaitsemme -mielenilmauksessa