Lähihoitajalakki ja lähihoitajamerkki

Lähihoitajalakki

lähihoitajalakkiKotimainen valmistujaislakkien valmistaja Fredrikson haluaa lisätä hoitoalan työntekijöiden arvostusta yhteistyössä SuPerin kanssa. Fredrikson lahjoittaa tänä vuonna 100 lähihoitajan valmistujaislakkia lähihoitajaopiskelijoille. Suomessa käsityönä valmistetuissa lakeissa on kullattu sydänlyyra ja tupsu (ovh. 69 euroa).

Valmistujaislakkeja jaetaan SuPerin järjestämissä lähihoitajaopiskelijoille suunnatuissa tapahtumissa tämän vuoden aikana.

SuPerin jäsenenä saat 20 % alennuksen lähihoitajalakeista. Alennukseen oikeuttavan etukoodin löydät kirjautumalla Oma SuPeriin ja siirtymällä sieltä Jäsensivujen Jäsenedut-kohtaan.

Tilaa lakki etukoodilla Fredriksonin verkkokaupasta www.fredrikson.fi.

Lähihoitajamerkki

LähihoitajamerkitLähihoitajaksi valmistuvat tai valmistuneet uudet jäsenet saavat liittymislahjaksi lähihoitajamerkin.

Lähihoitajamerkin historiaa

Helsingin yleisen sairaalan ensimmäinen apuhoitajakurssi vuonna 1947 sai tehtäväkseen suunnitella itselleen kurssimerkin. Oppilaat päättivät, että merkistä tulee sinivalkoinen. Merkissä sininen kuvasi uskollisuutta ja valkoinen puhtautta.

Apuhoitajaoppilas Maija Ihalaisen merkkiluonnos valittiin parhaaksi ja annettiin ammattitaiteilijan viimeisteltäväksi. Ensimmäisen kurssin koulutusmerkistä tuli koko apuhoitajakuntaa yhdistävä liiton jäsenmerkki.

Myöhemmin uuden jäsenryhmän, lähihoitajien, haluttiin säilyttävän arvokkaan merkin antama side ammatin historiaan.

Nykyinen lähihoitajamerkki on alkuperäinen apuhoitajamerkki vain hieman pienemmässä koossa.