Utbildning för kontaktmedlemmar

SuPer ordnar egna utbildningar för kontaktmedlemmar

"En fantastisk dag och jag fick många tips i min roll som kontaktmedlem." Utbildningen var intressant och det var roligt att träffa andra kontaktmedlemmar."

SuPer ordnar egna en dags utbildningar för kontaktmedlemmarna. Under dagen går man igenom förbundets verksamhet och kontaktmedlemmens roll och uppgifter. Utbildningarna är riktade både till dem som redan är kontaktmedlemmar och till dem som är intresserade av att bli kontaktmedlemmar. Årets utbildningar är på finska men vid behov kan dock utbildning ordnas även på svenska.

Kontakta i så fall förbundet på yleishallinto@superliitto.fi

"Jag är intresserad, men vad kostar det?"

Utbildningen är kostnadsfri för deltagarna och förbundet betalar för utbildningen, måltiderna enligt programmet och ersätter resekostnaderna enligt förbundets reseanvisningar. För att delta i utbildningen kan du ansöka om obetald ledighet från jobbet. Förbundet ersätter för inkomstbortfallet mot intyg av arbetsgivaren/löneräknaren.

Utbildningarna på finska

Jäsenyys > Koulutukset > Järjestö- ja nuorten koulutus

Anmälan sker via Oma SuPer -medlemstjänsten på SuPers webbplats på www.superliitto.fi
Man loggar in på medlemssidorna genom att klicka på Medlemssidorna/Oma SuPer högst upp till höger på startsidan.

Är dina medlemsuppgifter uppdaterade? Du kan enkelt kontrollera det i Oma SuPer -medlemstjänsten.

Tveka inte att hänga på och ta med en kompis också!