1.4.2022

Hoitajien mielenilmaus kuudella lakkopaikkakunnalla – ”Hoitajapula hurjan paha, ratkaisuna siihen raha”

Hoitajapulan ratkaiseminen on meidän kaikkien asia

Hoitajalakon ensimmäisenä päivänä 1.4. järjestetään kaikilla lakkopaikkakunnilla SuPerin ja Tehyn mielenilmauksia alan palkkojen ja tulevaisuuden puolesta.

Helsingissä paikalla oli aamulla poliisin mukaan noin 400 mielenosoittajaa. Banderolleissa ja kannatushuudoissa vaadittiin mm. ”Lisää liksaa”, ”Hoitajapula hurjan paha, ratkaisuna siihen raha” ja ”Hyvä hoito maksaa”.

Meilahden kampuksella paikalla ja median haastateltavina olivat myös liittojen puheenjohtajat SuPerin Silja Paavola ja Tehyn Millariikka Rytkönen. Mielenosoituskulkue kulki Meilahden kampus-alueella puheenjohtajien johdolla. Ohikulkijat kannustivat kulkueeseen osallistujia, ja tunnelma oli korkealla.

SuPer ja Tehy järjestävät 1.4. mielenilmauksia Helsingin lisäksi Tampereella, Oulussa, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Turussa.

SuPer-lehti: ”Lompsa auki tai liinat kiinni” – Hoitajalakko alkoi mielenilmausten ja iskulauseiden saattelemana

Katso videolta ja kuvista tunnelmia Helsingin mielenilmauksesta

Videon katsominen edellyttää, että hyväksyt markkinointievästeet.

SuPerin ja Tehyn mielenilmaus 1.4. Helsingissä, Silja Paavola, Millariikka Rytkönen

SuPerin ja Tehyn mielenilmaus 1.4. Helsingissä, koira, osallistujia

SuPerin ja Tehyn mielenilmaus 1.4. Helsingissä, kulkue