Neuvottelukierros

Superilaisia koskevat työehtosopimusneuvottelut on käyty yksityisellä ja julkisella sektorilla vuoden 2022 aikana.

7.12. SuPer, Tehy ja ERTO: AVAINTES:n neuvottelutulos hyväksyttiin – AVAINTAn Sote-tes mahdollistaa työehtojen parantamisen pitkällä aikavälillä

SOTE ry:n (SuPer, Tehy ja ERTO) ja Avaintyönantajat AVAINTA ry:n välisiin pitkään jatkuneisiin työehtosopimusneuvotteluihin saatiin ratkaisu, kun osapuolet hyväksyivät neuvottelutuloksen 2. joulukuuta. Neuvottelutuloksen myötä Sote ry liittyy AVAINTA ry:n ja muiden järjestöjen aiemmin kesäkuussa tekemään AVAINTES:n sopimusratkaisuun. Tämän lisäksi Sote ry on neuvotellut omaan sopimusratkaisuunsa sisältyvistä lisämääräyksistä erillisessä Avaintan Sote-tessissä. Lue tiedote.

Lue myös jäsenkirje aiheesta.

Katso SuPerin video 7.12.

Videon katsominen edellyttää, että hyväksyt markkinointievästeet.

2.12. YTHS:n työehtosopimuksen neuvottelutulos on hyväksytty

Lue sopimuksen sisällöstä tarkemmin jäsenkirjeestä.

2.12. SEURETES-neuvotteluiden neuvottelutulos on hyväksytty

Lue sopimuksen sisällöstä tarkemmin jäsenkirjeestä.

29.11. SuPer, Tehy ja ERTO: YTHS:n työehtosopimusneuvotteluissa saavutettiin neuvottelutulos

SuPerin, Tehyn ja ERTOn hallinnot käsittelevät neuvottelutulosta lähipäivinä. Neuvottelutuloksen sisältö ei ole julkinen ennen kuin neuvotteluosapuolten hallinnot ovat käsitelleet asiaa.

29.11. SuPer, Tehy ja ERTO: Avaintyönantajat AVAINTA ry:n työehtosopimusneuvotteluissa saavutettiin neuvottelutulos

29.11. SuPer: Seuren työehtosopimusneuvotteluissa saavutettiin neuvottelutulos

SuPerin hallitus käsittelee Seure Henkilöstöpalvelut Oy:n neuvottelutulosta lähipäivinä. Neuvottelutuloksen sisältö ei ole julkinen ennen kuin neuvotteluosapuolten hallinnot ovat käsitelleet asiaa.

3.10. SuPer ja Tehy hyväksyivät sovintoehdotuksen: Sote-sopimukseen oma palkkaohjelma, koronakorvaus ja useita parannuksia työoloihin

SuPer ja Tehy ovat hyväksyneet valtakunnansovittelijan sovintoehdotuksen hoitajajärjestöjen ja Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajien työriitaan.

Lue mediatiedote ja SuPer-lehden artikkeli.

Tarkempi tieto ratkaisusta ja sopimuskorotuksista liitteistä:

Sovintoesityksen selostustilaisuus -webinaarin tallenne on katsottavissa verkkokoulutusympäristö Skarpista.

2.10. SuPer ja Tehy: Valtakunnansovittelija on antanut sovintoehdotuksen

Valtakunnansovittelija on tänään 2.10.2022 antanut sovintoehdotuksen SuPerin, Tehyn ja Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT:n työriitaan. Järjestöjen hallinnot käsittelevät ehdotusta. Sovintoehdotuksen sisällöstä ei kerrota julkisuuteen ennen kuin osapuolet ovat antaneet vastauksensa valtakunnansovittelijalle. Vastaukset tulee antaa 3.10. klo 18.00.

SuPer ja Tehy esittävät sote-alan pelastusohjelmaa

Hoitajajärjestöt esittävät sote-alalle viiden vuoden pelastusohjelmaa, jolla peruspalkkatasoa nostettaisiin 3,6 % vuosittain normaalien sopimuskorotusten lisäksi. Tämä nostaa alan vetovoimaa pitkällä aikavälillä.

Osallistu SuPerin ja Tehyn Meidän kaikkien asia -kampanjaan

Videon katsominen edellyttää, että hyväksyt markkinointievästeet.

Työehtosopimusneuvottelujen eteneminen

Lue työehtosopimuksesi kohdalta neuvottelujen kulusta.

Lue lisää: SOTE-sopimus

Lue lisää: KVTES

Lue lisää:SOSTES

Lue lisää: TPTES

Lue lisää: AVAINTES

Lue lisää: YTHS

Kuka määrittelee mitä neuvotteluissa tavoitellaan? Millainen on neuvottelujen kulku? Ketkä palkoista ja työsuhteen ehdoista neuvottelevat superilaisten puolesta? Lue lisää täältä

Neuvottelukierroksen kaikki tiedotteet löydät täältä

Neuvotteluiden webinaarien tallenteista saat lisätietoa täältä.