18.8.2023

Maailman suurin varhaiskasvatuksen vanhempainilta järjestetään 6.9.

Maailman suurin varhaiskasvatuksen vanhempainilta järjestetään 6.9.2023 klo 17.50 alkaen aiheena kielten rikas maailma oppimispolun perustana. Miten voimme edistää lasten kielen kehitystä varhaiskasvatuksen ja kotien yhteistyöllä?

Tapahtuma on suunnattu vanhempien ja huoltajien lisäksi varhaiskasvatuksen henkilöstölle. Illan aikana kuullaan, miten voimme herätellä lasten kiinnostusta ja uteliaisuutta puhuttua ja kirjoitettua kieltä kohtaan. Tukemalla lasten kielen kehitystä luodaan samalla vahva perusta niin vuorovaikutustaidoille kuin lukemaan ja kirjoittamaan oppimiselle.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Opetushallitus, Suomen Vanhempainliitto, Hem och Skola, Opetusalan ammattijärjestö OAJ, Suomen Lastenhoitoalan Liitto ry, Kuntaliitto, Varhaiskasvatuksen Opettajien Liitto, Talentia, Tehy, JHL ja SuPer.

Pääset seuraamaan ohjelmaa suorana lähetyksenä verkossa ja osallistumaan keskusteluun kirjautumalla tapahtumaan. Kirjautuminen avautuu noin 2 viikkoa ennen tapahtuman alkua.

Tutustu illan ohjelmaan Opetushallituksen sivuilla.

Lämpimästi tervetuloa!