21.9.2023

SuPerin ammattiosastojen puheenjohtajat: ”EI hallitusohjelmalle”

SuPerin puheenjohtajia neuvottelupäivillä, kyltit, ei hallitusohjelmalle
”Ei!” huusivat SuPerin ammattiosastojen puheenjohtajat yhdessä puheenjohtaja Silja Paavolan johdolla SuPerin ammattiosastojen puheenjohtajapäivillä ja tekivät selväksi liiton kannan ohjelman kirjauksiin. Viesti kentältä on yhteneväisen vahva: SuPer vastustaa hallitusohjelman tavoitteita heikentää työntekijän asemaa.

Mistä hallitusohjelman heikennyksissä on kyse? Ohjelmassa on useita heikennystavoitteita, jotka kohdistuvat voimakkaimmin naisvaltaisille aloille. Hallitus haluaa muun muassa rajoittaa työtaisteluoikeutta ja estää sopimusvapautta koskien palkankorotuksia, helpottaa työntekijän irtisanomista sekä lisätä määräaikaisia työsuhteita ja paikallista sopimista työpaikoilla.

Lue lisää aiheesta

SuPerin ammattiosastojen puheenjohtajat neuvottelupäivillä 20.–21.9.

SuPerin kaksipäiväisten puheenjohtajien neuvottelupäivien teemana on Valovoimainen ammattiosasto. Vuosittain järjestettävillä päivillä jäseniä edustavien ammattiosastojen puheenjohtajat kokoontuvat kuulemaan ja keskustelemaan liittoa ja hoitoalaa koskettavista ajankohtaisista asioista sekä verkostoitumaan.

SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola painotti keskiviikon avauspuheenvuorossaan, että Suomen 120 000 lähihoitajaa ovat hyvinvointiyhteiskunnan tukipilari. Hän peräänkuulutti ammattiylpeyttä kaikilta osallistujilta ja  SuPerin jäseniltä ympäri maan.

Paikalliset ammattiosastot ovat SuPerin toiminnan ydin. SuPerilla on eri puolella Suomea yli 200 ammattiosastoa, jotka ovat sen toiminnan perusta. Jäsenet ovat ammattiosaston tärkein voimavara ja päättävät sen toiminnasta.

Kuva: Jussi Helttunen