SuPers semesterstöd

SuPers semesterstödet är 200 euro (bekräftas årligen) och ansökningstiden är i april varje år. Stödet är avsett för full medlemmar i SuPer. Semesterstödet är skattepliktig inkomst som SuPer redovisar till skattmannen.
Semesterstöd delas ut utifrån medlemskapets längd på följande sätt:

Medlemstid

Stöd till

över 30 år

30 medlemmar

20–29 år

90 medlemmar

10–19 år

90 medlemmar

under 10 år

50 medlemmar

Sökandena delas in i grupper enligt medlemskapets längd. Om antalet sökande i någon grupp är större än antalet personer som kan få semesterstöd i den gruppen, lottar man ut semesterstöden bland alla sökande. De medlemmar som inte tidigare har beviljats semesterstöd eller använt övriga semestertjänster som SuPer erbjuder har företräde.

Semesterstödet är avsett för en medlems rekreation och kan beviljas för en semester som bokats i Finland, de övriga nordiska länderna eller Estland. Hela semestern tillbringa ett samma ställe och semesterstödet betalas åt medlemmen efter semestern mot betalt kvitto.

Semesterstödet är skattepliktig inkomst som SuPer redovisar till skattmannen.

Semesterstöd kan inte användas för subventionerade semestrar, kryssningar eller förbundets semesterbostäder. Semesterstödet är personligt. En förutsättning för att semesterstödet ska kunna beviljas är att medlemsavgifterna är betalda och medlemskapet är giltigt.

Nästa gång du kan ansöka om semesterstöd är april 2024
Man ansöker om Semesterstöd via separat blankett och du hittar länk från detta sida i april. Ansökningstiden för semesterstödet är fram till 1.-30.4.2024.