9.11.2023

”EI hallitusohjelmalle”: Superilaiset osoittivat mieltä Senaatintorilla 9.11.

Superilaiset kokoontuivat tänään torstaina Senaatintorille Valtioneuvoston linnan eteen vastustamaan hallitusohjelman työelämää rajusti heikentäviä suunnitelmia. Mielenilmauksen kohteena oli maan hallitus, eivät työnantajat.

Mielenosoittajien kylteissä vaadittiin muun muassa ”Sopien, ei määräten” ja ”Oikeusvaltio neuvottelee”.  Superilaiset vastustavat hallitusohjelman tavoitteita heikentää työntekijän asemaa.

Tilaisuudessa sinisiin pukeutunutta joukkoa johti ja huudatti SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola. SuPer EI hallitusohjelmalle tiivisti jäsenistön tunnot hallituksen suunnitelmiin.

Mielenilmaukseen osallistui noin kolmesataa superilaista eri puolilta Suomea.

#SuPerliitto #edunvalvonta #hallitusohjelma #SuPerEIhallitusohjelmalle

Kuvat: Jussi Helttunen

Videon katsominen edellyttää, että hyväksyt markkinointievästeet.

SuPer vastustaa hallitusohjelman tavoitteita heikentää työntekijän asemaa

Hallitusohjelmassa on useita heikennystavoitteita, jotka kohdistuvat voimakkaimmin naisvaltaisille aloille. Heikennyksiä esitetään työntekijän asemaan ja työttömyysturvaan.

Hallitus haluaa muun muassa rajoittaa työtaisteluoikeutta ja estää sopimusvapautta koskien palkankorotuksia. Samoin halutaan helpottaa työntekijän irtisanomista sekä lisätä määräaikaisia työsuhteita ja paikallista sopimista työpaikoilla.

Lue tarkemmin täältä

Tule mukaan Kohtuus kaikessa -mielenosoitukseen 18.11.

STTK järjestää yhdessä jäsenliittojensa kanssa Kohtuus kaikessa -mielenosoituksen lauantaina 18.11. Helsingissä. Tule mukaan! Lue ohjelmasta ja kuljetuksista täältä. Mielenosoitukseen osallistutaan omalla ajalla.

Huomaa, että STTK:n järjestämiin bussikuljetuksiin ilmoittautuminen päättyy 12.11. klo 24.00.