9.2.2024

SuPerin poliittiset työtaistelutoimet: mielenosoitus ja varhaiskasvatuksen lakot

Varhaiskasvatuksen lakko 13.–14.2.

SuPer on julistanut poliittisen lakon pääkaupunkiseudun ja tiettyjen kaupunkien varhaiskasvatukseen 13.–14.2. Lakko toteutetaan työnseisauksena kaikissa varhaiskasvatuksen yksiköissä julkisella ja yksityisellä sektorilla seuraavissa kaupungeissa tai kunnissa: Helsinki, Vantaa, Espoo, Kauniainen, Vaasa, Mustasaari, Rovaniemi, Tampere, Jyväskylä, Kuopio, Joensuu, Oulu, Turku ja Pori. Poliittisella lakolla vastustetaan hallituksen työelämäheikennyksiä.

Jäsen: lue tarkemmat tiedot täältä.

STOP Nyt -mielenosoitus 1.2. klo 12–14

Palkansaajakeskusjärjestöjen STTK:n ja SAK:n STOP Nyt -mielenosoitus hallituksen työelämäheikennyksiä vastaan järjestettiin torstaina 1. helmikuuta klo 12–14 Helsingin Senaatintorilla. SuPerin hallitus päätti kokouksessaan 15.1., että SuPer osallistuu mielenosoitukseen.

Jäsen: lue tarkemmin mielenosoituksesta täältä.

Pääkaupunkiseudun varhaiskasvatus lakossa 31.1.–1.2.

SuPer julisti poliittisen lakon kaikille julkisena tai yksityisenä palveluna järjestetyille Helsingin, Espoon, Kauniaisten ja Vantaan kaupunkien alueella sijaitseville varhaiskasvatuksen työpaikoille. Lakko järjestettiin 31.1.–1.2.

Jäsen: Lue tarkemmin lakosta täältä.