13.5.2020

Vastuu ammattinimikkeen rekisteröinnin hakemisesta siirtyy valmistuneille

Valmistuneet sosiaali- ja terveysalan perustutkinnon (lähihoitaja) ja hierojan/hieronnan ammattinimikkeen suorittaneet voivat hakea rekisteröintiä heti valmistuttuaan kätevästi Valviran sähköisessä asioinnissa. Paperiasiakirjoja ei tarvita, vaan ammattinimikettä koskevan hakemuksen käsittely hoituu palvelussa sähköisesti alusta loppuun.

Vastuu rekisteröinnin hakemisesta siirtyy valmistuneille. Aiemmin oppilaitokset ovat toimittaneet tiedot valmistuneista Valviralle. Oppilaitosten toimittamien yhteisvahvistuslistojen käsittely päättyy kesäkuun 2020 lopussa.

Sosiaali- ja terveysalan perustutkinnon suorittaneita suositellaan hakemaan rekisteröintiä sähköisen asioinnin kautta samanaikaisesti sekä Terhikki- että Suosikki -rekistereihin, sillä hakemusten käsittelystä samanaikaisesti peritään vain yksi maksu. Rekisteröitymisellä molempiin sekä Terhikki- että Suosikki -rekistereihin saattaa olla merkitystä henkilön työllistymiseen.

Kesäkuun (30.6.2020) jälkeen saapuneet hakemukset käsitellään ja laskutetaan yksittäisinä hakemuksina.

Lähde: Valviran tiedote 13.5.2020

Muista myös

Kun olet valmistumassa toisen asteen sosiaali-, terveys- tai kasvatusalan tutkintoon, liity SuPeriin varsinaiseksi jäseneksi. Täytä sähköinen liittymislomake tai soita meille: Liittymislinja palvelee numerossa 09 2727 9200 arkisin kello 11−13.